О вопрошении священнодиякона Феодора нечестивых властей.
Ведомо вам буди, братие, и о
сем, — вопрашивах аз нынешних властей
темных века сего писанием руки своея:
Скажите мне, честнии отцы, и научите в
правду: когда вы глаголете исправляти веру и
догматы церковныя правы нашли, а старая, якобы непотребны церкви, вон изнесли и
смело глаголете, яко церковь Христова
поблудила в церковных догматех, а Христос
глаголет: церкви Моея врата адова не одолеют во
веки, — и се явно стала, ваша ложь на
церковь Христову. Да по словеси вашему буди так. То перво.
Скажите же, аще вы мнитеся мудрее быти паче отец святых своих, что они уставиша, а вы все превращаете, а, называете исправлением свое отступление. И о сем научите мя воистинну и в правду. Разсудите, что Дух Святый глаголет во Откровении Богословле, глава 20: прииде ангел с небесе, имеяй ключ бездны, и ят змия, змию древнюю, иже есть сатана и диявол, и связа его на 1000 лет и в бездну вверже, дондеже скончается 1000 лет; и по сем паки подобает ему развязану быти на мало время, да лстит народы, на 4 углех земли. Скажите мне: для чего связан был сатана на 1000 лет? и что Христос в то время в церкви сотворил, покамест враг церкви лежал связан в бездне? и для чего развязан на мало время да льстит народы? и что виде Богослов, змия отторгша хоботом своим третию часть звезд небесных и вергша на землю? Скажите, что змий и хобот его, и что звезды его? Там же написано [На поле: Апок. гл. 13]: имеяй ум да почтем число зверя, число бо человеческое есть, число его 666. Скажите, что зверь и что число его? И власти противу сих моих вопросов ни единаго слова не отвещали и по се время, заградишася хулная уста их, глаголющая неправду на церковь Христову. Или ложна и та тайны Духа Святаго мнят быти? А мы хотели им помраченным то утаенное от них писание открыти, благодатию Божиею данною своим его рабом. И егда, по отнятии священнаго сана, послаша нас заточити в темницы, тогда и дом мой отняша и запечаташа, и взята в дому в то время много святых писм, собраных от святых книг на отступников. Тут же были слова богомудраго старца Спиридония, на нихже противников церковных писаны небесною философиею, зело полезны церкви. Первое слово о святолепном изображении крестном святаго Мелетия патриарха Антиохийскаго. емуже начало: Арианом тогда хулящим. Второе слово на изметающих из символа истиннаго меч духовный, емуже начало: О христолюбцы, взыщите истинны Бога ради истиннаго. Третие слово вопросителное друг к другу о избрании святых и на прелагающих церковныя догматы, емуже начало: Суть ли между теми, иже видят. Четвертое страшноудивителная догмата всему исполнению церковному о связании сатаны и разрешении. Пятое слово ответное от лица протопопа Аввакума на послание Андрея Плещиева, емуже начало: Правду рекл еси, яко любовь иже по Христе. И противу всех сих словес богомудрых не отвещаша ни единаго слова к нам, взявши их с себе: жестоко бо им противу рожну прати. Аминь.