Вопрос некоего православнаго инока

[Из сборника инока Авраамия: Христианоопасный Щит веры (глава 21)].

 

Повеждь ми, избранниче Божий, что Дух Святый глаголет во Откровении Богословле, глава 20: прииде ангел с небесе, имеяй ключь бездны и ят змия, змию древнюю, иже есть сатина и диявол, и связа его на 1000 лет, и в бездну вверже, дондеже скончается 1000 лет, и посем паки подобает ему развязану быти на мало время, да лстит народы, на 4-х углех земли. Скажи мне, для чего связан был сатана на 1000 лет и что Христос в то время в церкви сотворил, покамест враг цер­кви лежал в бездне, и для чего развязан на мало время да лстит народы, и что виде Богослов змия отторгша хоботом своим третию часть звезд небесных и вергша на землю; извести ми писанейцем независтно, егоже ради на муки дерзнеши и его же получити желаеши, истиннаго Христа Бога Спасителя нашего. И паки там написано: имеяй ум да почтет зверя, число бо человеческое есть, число его 666. Что зверь и что число его?

О, честный отче, мужу желаний духовных! Толь еси великий словом, и делом, малоумнаго мя человека и не мала грешника о таких тайнах сокровенных Святаго Духа вопрошавши. Глубок, отче, вопрос твой; моего же разума противу того велика мелина. Вам дано есть разумети тайны царствия, нам же в притчах. И таковых ти достоит вопрошати о том, каковому и открыти то, преже нападшему на перси своего Учителя Хри­ста, и оттуду почерпшаго неизреченным тайны, заточену ему бывшу в Патме острове и уединену, и тамо Святым Духом озарену свыше. И како аз могу, отче, небесная тому откровения своим умом, по земли еще плежущем, разумети таковыя сокровенныя тайны, положенныя в церкви на прочитание верным, иже недреманно имут умное око, да сохранятся от всепагубнаго пришествия анти­христова, и его пестрообразныя прелести. К тому же еще крепко утеснен аз, ни книг святых имам у себе в заключении, наг от всяческих благ. И хотел бы мало тебе отвещати, попросив благодати от истиннаго Параклита: но ум мой присно во всяческих смущениих пребывает, и нимало на высоту небесную возлетает, но долу понича, зря множество своих зол. И уповаю на ваши отеческия молитвы, дерзну мал ответ вопрошению твоему сотворити, елико навыкох от Священных писаний, богомудрым мужем откровенных, да не со скрывшим талант своего госпо­дина прииму суд. Ангелу Божиему, емуже поручены суть ключи бездны от своего Творца, да свяжет сатану, а связа на 1000 лет, да не лстит ктому народы. Егда бо не связан был сатана до пришествия Христова, тогда всю вселенную привел во идолопоклонение, и самый язык избранный, еврейский, и пусту землю благочестия сотворил. Хри­стос же Сын Божий упразднил его прелесть пришествием своим на землю первым. И по связании сатанином тогда, и по Христове вознесении на не­беса, явишася святии мученицы, по Христе крови своя проливающия яко воды, и тою землю всю очистиша от идолобесия, и мир просветиша благочестием учения апостольскаго. А потом  устрои Христос седмь вселенския соборы, на тех бо возвеличил кровь мучеников своих, и теми свя­тыми вселенскими соборы наполнил Христос цер­ковь свою святую догматы, с небеси в ню спущая. А все то строя Христос донележе враг церкви Христовы связан лежаше в бездне ту 1000 лет. И в ту бо тысящу лет непрестая ратоваше благочестие. Но не толико и еще и не сам собою, но духи своими лукавыми, посылая тех во свои сосуды, коих обретая себе, нечестивыя священники и епископы, митрополиты и патриархи, и папы и цари, и в них сея скверное семя свое, злыя и разныя ереси, хулы глаголя на Христа и на пречистую Матерь Его, и на единосущнаго Сыну Божию Духа Святаго хуля, и иконное поклонение отметая, дабы отнюд не славилося спасеное воплощение Христово. Но на всех на тех еретиков грянуша седмь громов гласы своими, и седмию светилники обличиша потаенныя волки, и в седмь труб на тех вострубиша, и душегубное тех учение потребиша, и самех вечному огню предаша. И сию тысящу лет нарече писание первым воскресением. Блажен бо, рече, и свят, иже имать часть в первом воскресении: на тех бо смерть вторая области не имать. Аще кто и ныне тоя дер­жится преданныя веры, имать часть в том первом воскресении с теми святыми, седмь крат собравшимися на вселенских соборех. И егда совершися тайна Божия, повеле Господь вострубити седмому Ангелу, и со Ангелом воструби вся все­ленная: проклят приложивый и проклят отъемляй от преданыя нам святая веры. И по скончании 1000 лет развязан бысть сатана от тем­ницы своея на мало время, да паки лстит народы. А мало время определяет ему писание быти, посем что близко суд Христов, и осуждену ему быти в век века. А ныне ему врагу попустил Господь лстити народ, грех ради наших, на всех четырех углех вселенныя: понеже зело умножися нечестие во всем мире. И егда, вскочив из бездны, отторже хоботом своим третию часть звезд небесных, и поверже их на землю. Змия разумети есть сатану, а хобота его папу римскаго, а звезды народы верных, небо твердь цер­ковная: ибо тогда сатана хвостом своим, папою еретиком, отторг третию часть вселенныя, римское царство со всею западною страною, от правыя веры християнския, и поверже их на землю, сиречь на земное мудрование, под ноги их себе сатана покорил и по них ходит, и волю свою в них творит, что хощет. Уже всякой отступник и еретик духовныя мудрости в себе не имать, юрод­ство бо ему, сиречь глупость, мнится. Но все плот­ская мудрствует, славно жити, и высоко глаголати. И посем что есть: имеяй ум да почтет число зверя, число бо человеческое есть, число его 666? Ох, ох, увы, отче, сего времяни исполнения! На нашу бо землю прииде сие зло. Егда исполнися 600 лет после римскаго падения, тогда Малыя России народи отступиша к римскому костелу от восточныя церкви Христовы. Егда же после того исполнилося 60 лет, тогдаж в великой России у нас велие смятение учинися також и отступление совершися: ибо вся непорочныя святыя книги из церкви опровергоша, и правыя догматы отринуша и святых отец, предавших я, оболгаша, новыя же книги, исполненныя многих ересей, в церкве внесоша, и лукавыя догматы, проклятое римское крещение и сложение трех перст (ибо не крестят Рим ныне) Фармосово и Арменское мудрование, и четвороличную аллилуию, римскаго костела мудрость, приемше, и вся сия оправдаша, и символ правый измениша, и нас, неотступльших от благочестия с ними, прокляша отступники. И по шти летех по шестидесятих, мню: совершенное антихристово мучение настало уже: понеже в коем благочестии стоял сам царь, и вси архиереи чему училися, и учили коей вере, и в ней воспитани быша сами и отцы отец их, за ту веру ныне кленут не­покоряющихся их прелести, и царскому другому суду отдают, и кровь християнскую вкупе проливают; и от кого было свет видети, и те ныне тмою сребролюбия омрачившеся, греческия, реку, вла­сти тут же благочестие повредити попустиша, сами преже еще повредишася; ибо преже в их землю вошли развращенными книги еретическия, и их смутили тем, — крещают, слышим, обливая, и Диоскорову ересь со Евтихием и единоволников держат, в трех перстах скрывая, и лгут на апостолов, будто от них так научени, а писания о том не покажут, и бородобритную ересь царя Констянтина Кавалина и папы Петра гугниваго держат, в церковь так ходят. А патриархи греческия в том не запрещают. А православныя архиереи за все то отлучали от церкви таковых, и проклинали противящихся церковному преданию; а ныне во всем благочестие нарушено бысть, и освященных апостол и богоносных отец правила нынешния власти, яко волцы твердую ограду, прескачут и дирою влазят во Христово стадо, а не дверию входят, — бывши попы в мире и постригшися, паки священствуют и архиерействуют. А отнюдь то святыми правилы отречено. А иныя сребром священство купят, паче же во Греции ныне, слышим, и патриархи тако творят, и друг по другом подкупаются. Егда Арсеней Суханов был в Цареграде, тогда четырех живых патриархов застал, а все цареградския. Оле, прелести сатанины! Когда бысть такая мерзость в церкви? Таковых ли нам ныне слушати, и нечестие такое переимати! И нынешния патриархи, зде пришедшия, Паисий и Макарий со престолов своих там они были скинуты, а в их место иныя, глаголют, по­ставлены. Сам их отступник Никон обличил посреди всего собора и при царе самом. А преже сего и сам на них ссылался, как церковь раздирал и лукавыя догматы вводил. Как золотыя им давал и соболи, тогда потакали по нем, что ни творил зло. Егда ж Никону времени не стало, тогда и извержению предаша его, за ту вину только судивше недостойна быти, что клятвою престол оставил, а потом паки вся архиерейская действовал, и в попы и во дияконы ставил; а которых он Никон ставил по отречении своем, тех ныне всех служить благословили. Какая то правда? — суди. Ставивый их извержен, а поставлени от него благословени! Лесть есть сие дело и человекоугодие; на лица зряще судят законопреступника закононопреступнии. По истине рещи, пастырие века сего волцы быша, и священнии лесть возлюбиша. А что, отче, и Ипполит святый пишет в слове своем о антихристе. В та, рече, времена будет злый вождь, агнец неправедный, титин (и то все ныне же сбывается, титин), тоже что 666, два тверда по триста — 600, наш — пятдесят, два иже по осми — 16. Вся сбышася божественная писания, и отступления, и чему по отступлении быть, то грядет. И Христова апостола Павла глагол исполнится: преже, рече, быти подобает отступлению, потом антихрист приидет [На поле: 2 Сол. зач. 275]. Виждь, отче, как предтечи его путь ему уготовляют богомерзкими догматы новов­водными и православных християн изгоняют, чтобы им не мешали. Той же апостол глаголет: егда бо рекут мир и утвержение, тогда абие внезапу нападет на них всегубителство [2 Сол. зач. 271]. Зри же ныне, како, истребивше истину Христову из церкви, и глаголют: ныне нам мир, и утвержение и соединение, яко прекословцев изгнахом и прокляхом, а веру добре исправихом. И таковыми пагубными словесы лстя себе, глаголют окаяннии. Все писание глаголет, что в последнее время везде отступят от веры, а не исправят веру. И сам Господь глаголет: егда приидет, рече, Сын человеческий обрящет ли веру свою на земли [Лук. зач. 88]. Вонмем Христову словеси. И о всем, отче, вышереченном чти Книгу о вере, главу 30. А кому паче нас открыет, о том написати. Мир ему буди, и нас о Христе вразумит. Аминь.

Hosted by uCoz